kristinaz.blogg.se

Skolstarten

Publicerad 2014-08-20 16:18:00 i Allmänt,

Hej!
Jag började i Media Gymnasiet i Nacka Strand i måndags och vad jag har sett av skolan så verkar den vara rätt bra, har haft min första dag med riktiga lektioner osv, men de var mer information om kurserna.
På första svenska lektionen fick vi skriva om politiska synpunkter och mera, vilket jag tycker är så kul så det blev jag glad öveeeer :-)
Vad mer?
Jo, vi har matkort så de ne nirrr.
Klassen verkar rätt bra, haha säger ''rätt'' åt mycket nu för att det har liksom gått 3 dagar och knappt fått någon inblick hos många.
Men hursomhelst tror jag att jag valt rätt.
 
Fick dock panik 3 dagar innan skolstart, för då ringer nån från Nacka Gymnasium och säger att de finns en plats för mig på Sam Internationell, jag ville gå där osv meeeen, jag har varit inställd på mg hela lovet och 3 dagar innan.. Var sjukt stress & hade dessutom 5 minuter på att bestämma mig, driver inte.
5 minuter!
Panikringde mamma och nästan grät haha, men fick tillslut säga nej till platsen.
Vad jag förstod så var det mer en global syn på samhället osv, vilket jag inte är så hypad över :-)
Vet inte om jag gjorde rätt eller inte, men nu går jag på media & i nuläget känns det bra.
 
Nu ska jag sluta skriva typ romaner och säga hejdå, puss!
 
when the waves kill your feet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela